Jak zapobiegać problemom

  1. Jak zachować anonimowość
  2. Jak nie dać się oszukać
  3. Jak nie złamać przepisów prawa
  4. Jak zapobiegać problemom

Chcemy udzielić Ci pomocnych wskazówek i porad, aby lepiej chronić twoją prywatność i bezpieczeństwo na naszej platformie, a także jak zapobiegać potencjalnym problemom, które możesz napotkać.

Jak zachować anonimowość

  • Tego, co zostało raz wysłane, nie da się już cofnąć.
  • Zawsze zastanów się, zanim coś udostępnisz. Nigdy nie publikuj żadnych danych osobowych ani niczego, co może zostać użyte przeciwko tobie przez innego użytkownika.
  • Nie udostępniaj swoich danych osobowych, szczegółów swojego życia osobistego ani niczego, co można znaleźć w Internecie.
  • Zanim coś sfotografujesz lub nagrasz, wyłącz w telefonie zapisywanie lokalizacji. W przypadku zdjęć i filmów (formaty MP4 i MOV) przesłanych bezpośrednio na Majtkomat informacje o lokalizacji są automatycznie usuwane.
  • Nie używaj zdjęć ani innych materiałów, które można swobodnie znaleźć w Internecie lub po których można Cię zidentyfikować w życiu osobistym.
  • Należy również skupić się na zawartości samych zdjęć. Za niewinnymi prośbami typu - zrób kilka zdjęć w drodze z pracy do domu - może kryć się próba uzyskania danych osobowych. Problematyczne może być również wystawianie ofert ze zdjęciem, które zwraca uwagę klienta na konkretną lokalizację lub prawdziwą osobę.
  • Nie korzystaj z platform udostępniania plików, na których Twoje dane mogą zostać niewłaściwie wykorzystane. Jeśli korzystasz z platformy takiej jak Google Drive, klient może poznać Twój adres e-mail. Dlatego nie należy korzystać z takich platform.
  • Nie udostępniaj nikomu swojego hasła ani konta.
  • Nie należy logować się z urządzenia innego niż osobiste.
  • Na obcych urządzeniach zawsze pamiętaj o wylogowaniu się ze swojego konta.

Jak nie dać się oszukać

  • Nie wysyłaj klientom nic zanim nie zapłacą za zamówienie. Nie wierz obietnicom, zdjęciom na dowód rzekomego wysłania pieniędzy itp. Nie wahaj się zgłosić nam takiej ewentualnej próby.
  • Sprawdzaj swój e-mail. Zawsze wysyłamy ostrzeżenia na e-mail. Dzięki temu unikniesz wielu problemów. Nie dodawaj naszego e-maila do zablokowanych adresów.
  • Może się zdarzyć, że pod naszą stronę będzie podszywać się ktoś inny. Jeśli nie masz pewności, czy na pewno kontaktujesz się z osobą z Majtkomatu, zwróć się o pomoc do naszego działu wsparcia.
  • Można zgłaszać naruszenie zasad. Dzięki temu bardzo pomożesz innym rzetelnym użytkownikom i nam. Każde zgłoszenie jest oczywiście anonimowe.
  • Masz możliwość zablokowania użytkownika na czacie. Blokowanie jest możliwe każdorazowo bez podawania powodu. Blokuj, jeśli nie czujesz się dobrze w rozmowie. Zablokowany klient nie może już do Ciebie pisać. Jeśli klient ma u Ciebie aktywne zamówienie, przed zablokowaniem je zrealizuj lub anuluj.
  • Nie otwieraj podejrzanych linków. To może być próba oszustwa.
  • Nigdy nie wysyłaj klientom pieniędzy, nawet jeśli klient by Cię o to prosił. Klient zawsze płaci pieniądze nam, a więc ewentualny zwrot również dostaje od nas. Inny sposób płatności może być próbą oszustwa.
  • Nie realizuj zamówienia w inny sposób, niż zgodnie z instrukcją w szczegółach zamówienia, nawet jeśli klient by Cię o to prosił. Inny sposób może być próbą oszustwa i ryzykujesz, że nie będziemy mieć z czego Ci wypłacić pieniędzy.

Jak nie złamać przepisów prawa

Za złamanie zasad grozi Ci blokada, w ten sposób tracisz zaufanie klientów i możesz zaszkodzić renomie platformy internetowej. W każdym przypadku w efekcie możesz mieć niższy zysk.

  • Zwróć uwagę na to, czy nie masz obowiązku opodatkowania swoich przychodów z Majtkomatu.
  • Nie wysyłaj klientowi żadnych przesyłek jeśli jesteś chora. Wizja większego zysku nie jest warta ryzyka związanego z ewentualnym zagrożeniem zdrowia innych osób.
  • Każde nieuczciwe wykorzystanie tożsamości innej osoby lub kradzież zdjęć, do których nie masz praw autorskich może być przestępstwem.

Jak zapobiegać problemom

Za złamanie zasad grozi Ci blokada, w ten sposób tracisz zaufanie klientów i możesz zaszkodzić renomie platformy internetowej. W każdym przypadku w efekcie możesz mieć niższy zysk.

  • W razie problemów skontaktuj się z naszym działem wsparcia. Zawsze lepiej głupio się spytać, niż nie spytać wcale. Chętnie Ci pomożemy
  • Nie oznaczaj zamówienia jako zrealizowane zanim go faktycznie nie zrealizujesz.
  • Jeżeli nie zdążysz z zamówieniem, nie możesz lub nie chcesz go realizować, zawsze właściwe jest anulowanie takiego zamówienia na czas.
  • Przyporządkuj oferty do odpowiednich kategorii. Każda oferta musi spełniać Zasady dotyczące ofert.
  • Wszystkie opcje komunikacji z klientem podlegają Zasadom komunikacji.
  • Uważaj na prawidłowy sposób przycinania lub edytowania zdjęć. Zdjęcie musi spełniać Zasady dotyczące zdjęć. Każde wrażliwe miejsce, które nie powinno być widoczne publicznie, zawsze rozmazuj.
  • Nie obiecuj treści za darmo, lub tego, czego nie możesz obiecywać. Ewentualne treści, które mogłyby być dostępne za darmo wstaw bezpośrednio w tekście w profilu lub oferty.
  • Zwróć uwagę na to, aby klient zawsze wiedział na podstawie Twojej oferty, co dokładnie kupuje. Niewystarczająco opisana oferta może być powodem do uznania reklamacji klienta.
  • Niższa ocena nie musi automatycznie być gorsza. Klient ma prawo do swojej subiektywnej oceny i może mieć jej również obiektywne powody. Mimo wszystko Twoje konto wygląda dla wielu klientów na bardziej wiarygodne, jeśli masz na nim również niższe oceny.
  • Nie ujmuj w ofercie innych osób, które nie mają własnego zweryfikowanego konta. Na naszej platformie zarejestrowana jesteś tylko ty. Nie możesz wystawiać ofert innych osób.
  • Nie oczekuj natychmiastowych sukcesów. Najwyższy zysk osiągają długofalowo cierpliwe i przyjazne sprzedające.

Masz jakieś pytania, uwagi albo inne wskazówki? Napisz do nas.