Jak zapobiegać problemom
Chcemy udzielić Ci pomocnych wskazówek i porad, aby lepiej chronić twoją prywatność i bezpieczeństwo na naszej platformie, a także jak zapobiegać potencjalnym problemom, które możesz napotkać.
Jak zachować anonimowość
- Tego, co zostało raz wysłane, nie da się już cofnąć.
- Zawsze zastanów się, zanim coś udostępnisz. Nigdy nie publikuj żadnych danych osobowych ani niczego, co może zostać użyte przeciwko tobie przez innego użytkownika.
- Nie udostępniaj swoich danych osobowych, szczegółów swojego życia osobistego ani niczego, co można znaleźć w Internecie.
- Zanim coś sfotografujesz lub nagrasz, wyłącz w telefonie zapisywanie lokalizacji. W przypadku zdjęć i filmów (formaty MP4 i MOV) przesłanych bezpośrednio na Majtkomat informacje o lokalizacji są automatycznie usuwane.
- Nie używaj zdjęć ani innych materiałów, które można swobodnie znaleźć w Internecie lub po których można Cię zidentyfikować w życiu osobistym.
- Należy również skupić się na zawartości samych zdjęć. Za niewinnymi prośbami typu - zrób kilka zdjęć w drodze z pracy do domu - może kryć się próba uzyskania danych osobowych. Problematyczne może być również wystawianie ofert ze zdjęciem, które zwraca uwagę klienta na konkretną lokalizację lub prawdziwą osobę.
- Nie korzystaj z platform udostępniania plików, na których Twoje dane mogą zostać niewłaściwie wykorzystane. Jeśli korzystasz z platformy takiej jak Google Drive, klient może poznać Twój adres e-mail. Dlatego nie należy korzystać z takich platform.
- Nie udostępniaj nikomu swojego hasła ani konta.
- Nie należy logować się z urządzenia innego niż osobiste.
- Na obcych urządzeniach zawsze pamiętaj o wylogowaniu się ze swojego konta.
Jak nie dać się oszukać
- Nie wysyłaj klientom nic zanim nie zapłacą za zamówienie. Nie wierz obietnicom, zdjęciom na dowód rzekomego wysłania pieniędzy itp. Nie wahaj się zgłosić nam takiej ewentualnej próby.
- Sprawdzaj swój e-mail. Zawsze wysyłamy ostrzeżenia na e-mail. Dzięki temu unikniesz wielu problemów. Nie dodawaj naszego e-maila do zablokowanych adresów.
- Może się zdarzyć, że pod naszą stronę będzie podszywać się ktoś inny. Jeśli nie masz pewności, czy na pewno kontaktujesz się z osobą z Majtkomatu, zwróć się o pomoc do naszego działu wsparcia.
- Można zgłaszać naruszenie zasad. Dzięki temu bardzo pomożesz innym rzetelnym użytkownikom i nam. Każde zgłoszenie jest oczywiście anonimowe.
- Masz możliwość zablokowania użytkownika na czacie. Blokowanie jest możliwe każdorazowo bez podawania powodu. Blokuj, jeśli nie czujesz się dobrze w rozmowie. Zablokowany klient nie może już do Ciebie pisać. Jeśli klient ma u Ciebie aktywne zamówienie, przed zablokowaniem je zrealizuj lub anuluj.
- Nie otwieraj podejrzanych linków. To może być próba oszustwa.
- Nigdy nie wysyłaj klientom pieniędzy, nawet jeśli klient by Cię o to prosił. Klient zawsze płaci pieniądze nam, a więc ewentualny zwrot również dostaje od nas. Inny sposób płatności może być próbą oszustwa.
- Nie realizuj zamówienia w inny sposób, niż zgodnie z instrukcją w szczegółach zamówienia, nawet jeśli klient by Cię o to prosił. Inny sposób może być próbą oszustwa i ryzykujesz, że nie będziemy mieć z czego Ci wypłacić pieniędzy.
Jak nie złamać przepisów prawa
Za złamanie zasad grozi Ci blokada, w ten sposób tracisz zaufanie klientów i możesz zaszkodzić renomie platformy internetowej. W każdym przypadku w efekcie możesz mieć niższy zysk.
- Zwróć uwagę na to, czy nie masz obowiązku opodatkowania swoich przychodów z Majtkomatu.
- Nie wysyłaj klientowi żadnych przesyłek jeśli jesteś chora. Wizja większego zysku nie jest warta ryzyka związanego z ewentualnym zagrożeniem zdrowia innych osób.
- Każde nieuczciwe wykorzystanie tożsamości innej osoby lub kradzież zdjęć, do których nie masz praw autorskich może być przestępstwem.
Jak zapobiegać problemom
Za złamanie zasad grozi Ci blokada, w ten sposób tracisz zaufanie klientów i możesz zaszkodzić renomie platformy internetowej. W każdym przypadku w efekcie możesz mieć niższy zysk.
- W razie problemów skontaktuj się z naszym działem wsparcia. Zawsze lepiej głupio się spytać, niż nie spytać wcale. Chętnie Ci pomożemy
- Nie oznaczaj zamówienia jako zrealizowane zanim go faktycznie nie zrealizujesz.
- Jeżeli nie zdążysz z zamówieniem, nie możesz lub nie chcesz go realizować, zawsze właściwe jest anulowanie takiego zamówienia na czas.
- Przyporządkuj oferty do odpowiednich kategorii. Każda oferta musi spełniać Zasady dotyczące ofert.
- Wszystkie opcje komunikacji z klientem podlegają Zasadom komunikacji.
- Uważaj na prawidłowy sposób przycinania lub edytowania zdjęć. Zdjęcie musi spełniać Zasady dotyczące zdjęć. Każde wrażliwe miejsce, które nie powinno być widoczne publicznie, zawsze rozmazuj.
- Nie obiecuj treści za darmo, lub tego, czego nie możesz obiecywać. Ewentualne treści, które mogłyby być dostępne za darmo wstaw bezpośrednio w tekście w profilu lub oferty.
- Zwróć uwagę na to, aby klient zawsze wiedział na podstawie Twojej oferty, co dokładnie kupuje. Niewystarczająco opisana oferta może być powodem do uznania reklamacji klienta.
- Niższa ocena nie musi automatycznie być gorsza. Klient ma prawo do swojej subiektywnej oceny i może mieć jej również obiektywne powody. Mimo wszystko Twoje konto wygląda dla wielu klientów na bardziej wiarygodne, jeśli masz na nim również niższe oceny.
- Nie ujmuj w ofercie innych osób, które nie mają własnego zweryfikowanego konta. Na naszej platformie zarejestrowana jesteś tylko ty. Nie możesz wystawiać ofert innych osób.
- Nie oczekuj natychmiastowych sukcesów. Najwyższy zysk osiągają długofalowo cierpliwe i przyjazne sprzedające.
Masz jakieś pytania, uwagi albo inne wskazówki? Napisz do nas.