Pieniądze z majtkomat

Klaudusia21
Hejka czy ktos może mi wytłumaczyć o co chodzi z ta skarbówka i zakładaniem działalności jestem totalnie zielona jeżeli chodzi o takie rzeczy czy ja muszę się rozliczać z tego co tutaj zarabiam ? I czy to zle ze zarabiam dużo bo tez chyba przeczytałam ze dziewczyny nie chcą tu zarabiać o co w tym wszytkim chodzi ?
MollyColly
aż zaczęłam się stresować tym wszystkim, czyli jako iz mam 20 lat w tym roku musze szybko lecieć do księgowej się rozliczyć? (zaczęłam w tym miesiącu) przepraszam jeśli głupie pytanie ale mi trzeba wytłumaczyć łopatologicznie haha, z góry dziękuję za odp<3
Wyświetl 5 odpowiedzi
Mrs.Allice
Ja tu wkleję informację, bo wiele dziewczyn powiela błędy. To są PRAWDZIWE kwoty na ten rok: - od stycznia do czerwca maksymalnie 3181,50zł miesięcznie na czysto dla siebie. Nie możesz zarobić więcej. - od lipca do grudnia maksymalnie 3235zł miesięcznie na czysto dla siebie. Nie więcej. - Jeśli przekroczysz kwotę maksymalna w danym miesiącu to musisz założyć działalność w ciągu 7 dni, inaczej konsekwencje. - W ciągu całego roku 2024 możesz zarobić 38439zł, pamiętając że w ciągu jednego miesiąca nie można przekroczyć przychodu na poczet drugiego miesiąca. (Tzn. że jeśli w styczniu zarobisz 3081,50zł, to w lutym możesz wciąż maksymalnie zarobić 3181,50, a NIE 3281,50, mam nadzieję, że to zrozumiałe.) - Nie możesz przekroczyć kwoty miesięcznej i tyle. - kwoty podane wyżej są brutto, ale my NIE ODPROWADZAMY ŻADNYCH SKŁADEK, więc dla nas to brutto to TAKŻE netto. Wyżej podane informacje są przeze mnie konsultowane z osobą kompetentną, jednak pytałam o to myśląc tylko o samej sobie - czyli osobie bezrobotnej, gdzie moim JEDYNYM dochodem są pieniądze zarobione na poczet działalności nierejestrowanej. Co za tym idzie NIE WIEM i nie mogę poręczyć, że te same kwoty obowiązywać bedą przy sytuacji, gdzie ma się inne źródło dochodu, np. pracę na UoP lub UZ. Tego musicie się upewnić we własnym zakresie od kogoś innego.
Wyświetl 1 odpowiedź